Mogen pgv den perosnliga utveckligen eller för att jag fyllt 30 år?

Först vill jag säga TACK till Sofie för bra kommentarer och otroligt rolig och underhållande läsning till ett av mina inlägg jag skrev. Vill ni se allt kolla här.

Sen vill jag säga till alla, att efter 30 blir ni den person som ni är och när ni fyller 30 då kommer ni inse vilka ni är och vad ni vill med era liv, för det är vetenskapligt bevisat, för hjärnan är inte fördig utvecklad förrens vid 30 års ålder. Så egentligen kan vi ju bara sitta hemma vänta på att vi skall bli 30 och inte ta några beslut alls. För när vi är 30, ja då kan vi inse att dem besluten vi tog när vi är 20 det är ju inte alls det vi vill göra. Så sätt er ner påera rumpor och vänta! Eller?

Nej absolut inte. Vi skall leva våra liv precis här och nu. En liten sketen bok som vi kan låna på biblan kan ALDRIG säga vad som är rätt för just dig och ditt liv.
Och allt det vi går egenom tills vi blir 30, jag ser det som en del av mig och det kommer att forma mig till den jag är. Annars är 29 år av mitt liv bortkastad tid. Eller hur?

Och att Gud förde mig till Strandhem för att gå Bibelskola, där jag fick lära känna honom och där han förändrade mig och mina väderingar och hur han förändrade sättet att se på livet och att jag ser saker som är viktigare att prioritera i livet än andra saker, det är inget som kommer att betyda något för mig resten av livet? Eller som kommer att påverka hur jag vill leva mitt liv? Eller är det så att när jag fyller 30 så kommer jag att glöma bort allt som har hänt i mitt liv innan för att då är min hjärna helt plötsligt färig utvecklad? Eller hur skall jag tolka det?

Nej jag tror att vi lever livet från när vi föds till vi dör och allt som händer mellan dem åren kommer att påverka oss och allt det kommer att göra oss starkare och mognare.
Jag känner människor som är 20 som är så mycket mognare än en 30 åring. Och sen känner jag 20 åringar som är så galet omogna. Men jag tror att den personliag utveckligen är strakare än allt som står skrivet i en bok och till med strakare än att hjärnan inte är färdig utvecklad förrens vid 30 års ålder.
För om allt som står i de där böckerna stämmer på ALLA människor, varför har vi en personlig utveckling då?

Så tyvärr ... och ... (vill inte nämna några namn) jag köper INTE era argument, och jag ser inte att dem håller i längden heller. Utan tycker bara att de skrapar lite lätt på ytan och som Sofie sa, så dum förklarar de alla under 30 års ålder. Vilket inte är rättvist.

Och sen så tycker jag faktiskt att jag är ganska mogen för att vara 20 år. Tillräcklig mogen för att flytta hemifrån och ta hand om mig själv. Och tillräcklig mogen för att veta vad som är bäst för mig. Tillräckligt mogen för att vara ungdomsledare i en förening, där jag och Markus ändå tar en del ansar. Sen kan jag tacka min mamma och pappa mycket för detta för jag har fått en bra uppfostran och att dem alltid har trott på mig så jag har fått testa mig fram till saker som jag passa för mig som också har gjort mig mognare. Men framför allt kan jag tacka Gud för året på bibelskolan som gjorde mig så otroligt gott och som verkligen har gjort mig till den jag är. Där fick jag verkligen ta ansvar och hitta mig själv. Så att jag är såpass mogen som jag är idag är en kombination av min uppfostarn och mitt år på Strandhem.
Och det finns INTE en bok i världen som kan säga emot mig i detta.
Så när jag är 30 år så kanske jag ser tillbaka på åren innan och i vissa delar se en väldigt omogen Jasmine men jag kommer också att se hur jag mognade och blev den jag är idag.
Ja, jag kanske inser om några år att det händer grejer i utveckligen men jag tror att det händer det för att den personliga utveckligen utvecklas, inte för att jag fyller ett visst år.

Later

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

AMEN, sister! Keep onm preaching it :D Kraaam

2009-10-27 @ 22:46:59
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0