mössan är klar.

Nu är mössan klar det tog 2 dagar att göra den. jag kan berätta lite hur jag gjorde.
jag stickade på rundstickor (alltså stickor som sitter ihop med en tråd emellan) vilket gör att det inte blir några ändar. väldigt bra när man sall sticka mössor.
jag började med att göra som en kan där jag stickade räta och avi. och när jag gjort kanten så stor jag ville ha den så stickade jag bara rätamaskor.
sen så har mamma bidaragit med tre virkade blommor också.
så nu skall jag ge den till någon som behöver den.

här kommer lite bilder. :)


här ser ni blommorna och hur mössan ser ut.

här ser ni blommorna lite bättre.
det är två vita och en grön

här ser ni dem igen.
sämsta bilderna pga det är cambilder.

här är kanten också.

såhär ser den ut på.
den är lite liten för mig, men passar nog en liten flicka bättre.

jag är nöjd och har redan börjat på min andra stickning.
nu skall jag bara lära mig virka också.

later

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad fiiiiiiin! Jättesöt! Jag är djuupt imponerad! Du borde öppna en webshop och sälja dina söta mössor! Jag skulle köpa en i alla fall! :D

2010-09-02 @ 22:41:17
URL: http://cecilyeah.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Du är också söt! Speciellt i din nya fina frisyr!

2010-09-02 @ 23:03:36
URL: http://cecilyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0