kalla mig gärna svag...

Jag tycker det är så löjligt och ganska komiskt hur många människar runt omkring oss jämt säger att vi krista endast tror på Gud för att vi inte kan komma på ett bättre eller vettigare sätt att förklara hur jorden, människan, ja allt kom till.
Eller hur religion endast är för osmarta och svaga människor. och att vi endast tror på Gud för att orka vardagen och svåra stunder i livet.

Men såhär är det för mig:
  • Jag tror på Gud även när jag är glad och livet leker.
  • Jag tror inte endast på Gud för att bevisa jorden och människans existens.
  • För Jorden och människan bevisar Guds existens.
  • Jag hade otroligt dåligt självförtroende och självkänsla innan jag blev kristen.
  • När jag mötte Gud så fick jag en bättre självkänsla och ett bättre självförtorende för att jag såg vem jag är i honom.
  • Jag var svag på många sätt innan jag blev kristen.
  • Men de senaste två åren (ett år på bibelskola och ett år som ungdomsledare) har jag växt som människa och i min tro och det har gjort mig till en starkare människa på väldigt många olika sätt.
  • Förr sökte jag min bekräftelse i att folk runt omkring mig skulle tycka om mig i allt jag gjorde, fest och allt vad världen hade att erbjuda.
  • Idag har jag insett att den bekräftelse jag och många andra behöver finns endast i Gud.
Jag kan komma på fler punkter men för mig är det faktiskt inte viktigt, det viktigaste för mig är att jag vet vad jag tror på. Och att min tro inte endast är för att veta hur världen kom till. Jag har faktiskt en relation med världen skapare och världens frälsare. Men det viktigaste är också visa på vem Jesus är och vad han har gjort för hela skapelsen och männskligheten på korset och i uppståndelsen. Och han gjorde det verkligen för ALLA, även om du tror eller inte tror på det.

Men kalla mig svag om du vill och tro gärna att jag endast tror på Gud för att jag inte har något vettigare sätt att förklara jorden och människans uppkommst. Det är upp till dig, men vem är det egentligen som dömer vem?



Jag är i alla fall väldigt stolt över att jag tror på Gud.

Later

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Stolt, och väldigt vacker :)

2010-05-06 @ 00:32:36
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0