tankar.

hejhej. Tyvärr så togs det inte så mycket bilder i fredags så jag har tyvärr inget att visa.

Men jag vill bara nämna två saker som jag har reagerat väldigt mycket över den senaste tiden.
Jag läser endel bloggar och kan tycka det är underhållande, men det är sån sjuk smutskastning av och på varandra.

Det första jag vill säga lite om är ju just denna smuttskastning på varandra.
De största bloggarna i sverige hänger ut varandra hej vilt utan att tänka på att de är faktiskt är dem som sätter trenderna inom blogg världen.
Unga tjejer är inne och läser och har dessa tjejer och killar som förebilder och idoler. OCH ändå tar de inte sitt ansvar och visar hur vi skall beete oss mot våra med människor. Jag tycker det är tråkigt och hade jag vart ett av företagen som har annonser hos dem så hade jag tänkt mer på mitt ryckte och tagit bort min annons där ifrån.

Jag tycker faktiskt att dessa stor bloggare har ett ansvar och visa hur man skall använda sin blogg, de säger ju ändå att det är deras jobb. Lika så som en lärare måste ta sitt ansvar att se till att hon följer skolplanen och lär ut rätt undervisning. Så tycker jag att en bloggare måste ta sitt ansvar och använda och sända ut bra signaler på hur man skall sköta sig och hur man skall använda sin blogg.

Fast vad vet jag, jag har ingen stor blogg (och det är jag glad över) och har absolut ingen aning om hur det är att ha det heller. Men jag vet att jag tycker det är otroligt oansvarigt att bete sig som många av de största bloggarna gör. Speicellt när de vet hur lätt man som läsare påverkas. Och sedan säga att det är upp till mig att ta åt mig av de dem skriver eller inte, det är ju bara en löjlig undanflykt för att inte behöva ta sin del i ansvaret.

Den andre saken är att jag tycker det är tråkigt att man måste göra narr av sin religion för att fördomrna skall spräckas.. Jag skulle aldrig vilja (kommer aldrig göra heller) göra narr av kristendomen bara för att folk skulle spräcka sina fördomar som tex att Gud hatar homosexuella (vilket han inte gör) men som många tror. Det är en REN fördom som de bla grundar i att kyrkan inte vill att honomsexuella skall gifta sig i kyrkan.

Jag tycker personligen att man skall visa i sitt sätt att vara på, bemöta människor och göra som man säger. Tex jag säger till någon, du måste sluta ljuga så ljuger jag själv. Vilket bara visar på att jag har dubbelmoral.
Jag tycker det är ett bättre sätt att leva som man lär än att göra narr av sin religion. Jag tror också att det är ett bättre sätt att spräcka fördomar om sin religion. Jag tror också att ens tro och religion blir tagen på större allvar om man lever som man lär. Och framför allt så gör vi inte narr av Gud.

Later


Kommentarer
Postat av: Gossip girl

Svar:



Hallå – jag ‘’skvallrar” inte om bilden. Jag säger att den är fejk. Den där bilden har spritt bland mitt kommentarsfält, det skulle vara mer respektlöst om den spreds bland kommentarsfältet och jag inte skrev ett inlägg om att den var fejk. Nu vet alla att den inte är på riktigt och jag förklarade även hur Flashback gjorde så med Kenzas bild. Hur är det respektlöst och taskigt?

Skulle vara en helt en annan sak om det var en riktig nakenbild på henne skulle inte publicerat den då.



Mvh

Gossips.se

2010-05-24 @ 18:04:21
URL: http://gossips.se/
Postat av: Bloggar24.

Bloggar24 är en nystartad sida där du hittar det senaste inom bloggvärlden. Just nu hittar du de senaste om Kenza och inom kort kommer en spännande och rolig intervju med en stor bloggerska! / bloggar24

2010-05-24 @ 20:32:13
URL: http://bloggar24.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0