SJUKT!

Jag satt och läste i Bibeln och läste den 139 psalmen och i den 16:onde versen står det:
"Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Alla mina dagar blev skrivna i din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit."

När jag läste detta så kände jag en enorm bekräftelse, en bekräftelse av att vara velad. Gud ville mig. För Gud såg mig och hade stora planer för mig redan när jag var ett outvecklad foster. Redan då var också alla mina livsdagar inskrivna i LIVETS BOK! Det är en enorm trygghet att veta att Gud har vart med mig redan innan jag fanns till.

Gud är också med alla de barn som inte fötts än. Eller alla de barn som dör i aborter varje år.
Det var också en sak jag tänkte på när jag läste denna vers. Gud vill oss och alla människor på denna jord. Födda som ofödda och ÄNDÅ görs det 38 000 aborter varje år i Sverige, det är 190 stycken VARJE DAG. Det är skrämande siffror och jag blir uppriktigt ledsen över att veta att det är 190 liv som släcks varje dag för att vi människor sätter oss över Guds vilja och bestämmer vilka som skall få leva och inte leva..

Sverige är också det land som gör flest aborter varje år i västeuropa. Jag känner bara skam över detta. Det är pinsamt att vi beter oss så. Det är pinsamt att vi i västeuropa med så mycket pengar och med det stöd som vi kan få av vårt samhälle idag gör flest aborter. Det som är mest pinsamt och skamligt med allt detta är att vi inte verkar skämmas över det... Skämas över att vi tar död på ett liv.

En annan tanke som slår mig är. Tänk om det vart jag.? Tänk om min mamma och pappa inte ville behålla mig, behålla det som Gud gav dem.

I Sverige har vi fri abort vilket betyder att kvinnan kan bestämma helt om hon vill göra abort eller inte, och det  kan inte ens bli någon diskussion om det för kvinnan bestämmer helt över sin egen kropp.
Så om manen ifråga vill behålla barnet och inte kvinnan så har han inget att säga till om.. Vill kvinnan använda abort som preventivmedel eller göra sig av med ett fullt friskt barn (som det oftast är) så gör hon det utan att någon kan hindra henne. Inte ens om hennes enda anledning till att göra aborten är att barnet har fel kön kan något hindra henne.

Jag skulle kunna sitta här hur länge som helst, men jag blir bara uppröd.

Men jag tänkte ge er ett cistat av Moder Théresa

Det är en sak jag känner att jag måste dela med er alla. Det största hotet mot freden i dag är det oskyldiga ofödda barnets rop. För om en mor kan döda sitt eget barn i sitt eget sköte, hur mycket mer kan då inte du och jag döda varandra?

Moder Théresa, när hon tog emot Nobels fredspris 1979

Later

Kommentarer
Postat av: anny

sjukt bra skrivet!!

2010-05-20 @ 22:10:27
URL: http://annyochlivet.blogg.se/
Postat av: johanna

AMEEEN! Preach it sister!

2010-05-24 @ 13:41:56
Postat av: Camilla

Amen! :D

2010-06-05 @ 10:16:15
URL: http://camillalundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0