film

Idag i skolan har jag kollat på film med 8:orna.
vi såg LILJA 4-EVER fy va hemsk den är.
vilken hemsk mamma hon har som lämnar sin 16 åriga dotter i ryssland, fattig och ensam bara för att själv åka till USA med sin kille.
Sen skickar hon ett brev där hon avsäger sig föräldrarskapet, skrämande.

Eller alla äckliga gamla gubbar som ligger med unga flickor, så vidirigt. Sjukligt betende.

Lilja träffade även en kille och han lurar med henne till sverige där han säger att hon skall jobba med grönsaker men han lurar henne så galet mycket det hon fick möta av och i sverige var en äcklig man som hade ansvar för henne och sedan sålde henne till andra äckliga män som bara vill ligga med henne.
Ja trafficking, människohandel helt enkelt
Det var jobbigt att se den och jag såg den två gånger också, men den är bra. Verkligen tänkvärd.

Det jag satt och tänkte på och är väldigt tacksam för var att jag har världen bästa föräldrar och pojkvän som aldrig skulle göra så mot mig. TACK Gud för det.

later


Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Amen, tack för det!

2010-03-18 @ 18:18:01
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Svar: Det är Emmas bibelskoleklasskompis David. Ingen jag känner egentligen alltså...

2010-03-20 @ 08:19:32
URL: http://cecilyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0