hemma igen.

nu har vi vart på efs, det var trevligt och konstigt. haha
kom dit fick värsta härliga bemötandet av prästen som frågade vad vi hette om vi var nya osv.
verkligen ett trevligt bemötande.
Sen var det bra lovsång, men lite annorlunda predikan.
Jag hade verkligen velat ha en "riktig" predikan menistället blev det ett förderag om mission i Turkiet, vilket ifs var väldigt bra det också.
Nattvard var det också, men inte alls som i svenska kyrkan.
Här var det vanligt tunnbröd och vin utan alkohol.
Det var också lite konstig ordning, först så läste dem beredelsorden över brödet och vinet, och då tänkte jag att nu blir det nattvard. Men då skulle vi be och så bad dem kyrkans förbön och sen bad vi Fader vår innan vi fick ta nattvarden. Känndes lite konstigt, antagligen för att jag inte är van vid det!
Kan inte annat än att säga att jag gillar Svenska kyrkans nattvard.

Men det var en trevlig upplevelse. och sen finns det självklart fördelar med EFS också.
Ex att det är mer frimodigt där än svenska kyrkan, folk står och sjunger osv. Lite mer lägerkänsla.
Men jag gillar det jag är van vid, haha.

Nu skall vi snart äta spagetti och köttfärssås, gott!

Jag innan kyrkan.

Later


Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Hehe. Jag är precis som du, gillar också Svenska Kyrkan och dess nattvard :D

2010-01-11 @ 19:07:12
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0