Dö bra?

Ja just detta ord hör man väldigt ofta, dö bra... MEN hur i hela världen kan något vara dö bra?
Jag kan inte förstå det!

Och pricken över i:et var att jag fick höra, det är väl typiskt göteborgst att säga dö bra.
Ursäkta? Jag har då aldrig sagt dö bra, inte ens under min fjortis period.
Vi i göteborg säger gö, eller gör bra!

Nån måtta får det vara.



Här ser ni en som då aldrig har använt dö bra som uttryck för något riktigt bra!

Dagens låt är helt klart: utan dina andetag av Kent.
GALET BRA!

Later

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Precis samma sak som med uttrycken skitbra och asbra! Skit och as är väl inte bra heller. Så jag har försökt vänja mig av vid dessa uttryck nu. Går sådär men åtminstone framåt. Så döbra ska jag aldrig börja med :)

2010-04-23 @ 00:25:21
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0