kyrkovalet.

Jag har aldrig insett hur viktigt det är rösta i kyrkovalet.
Men som det ser ut nu med bla att det skall driva igenom att prästerna inte får vägra att viga homosexuella i kyrkan osv. Gör det ännu tydligare att VI måste rösta i kyrkovalet.
Och för varje dag som går så blir det bara mer tydligt och självklart att alla okristna politiker skall ut ur kyrkorådet.

I kyrkan skall jag kunna gå och känna att där kan jag få finnas och bygga upp min tro.
Jag vill kunna veta och lita på att det som sägs och görs är grundat på Bibeln- Guds ord.
Men som det ser ut nu känner jag att det inte riktigt är så.
INTE i alla kyrkor, det finns många kyrkor som bygger och står fasta i Guds ord.
Men genom att det sitter så mycket politiker i kyrkorådet så känns inte Svenska kyrkan trovädig, tyvärr. Jag är själv med i svenska kyrkan, men för mig håller det inte som det ser ut nu och verkar komma se ut framöver.

Så SVERIGE, ryck in.
Vad vill vi att kyrkan skall ha i fokus?
Jesus eller poltiker?
För mig är det självklart.
JESUS skall vara i fokus för det är han som köpt oss fria och det är BARA han som kan rädda oss till evigt liv, inte några politiker som skiter i Gud och hans ord.
I Bibeln står det klart och tydligt att Gud skapade oss människor att leva i äktenskap om man och kvinna. Och om kyrkan är kristen borde inte detta vara självklart då?
Att det bara är man och kvinna som skall vigas i kyrkan.

VARFÖR vill man gifta sig i kyrkan om man är homosexuell?
Jag har ALDRIG förstått det.
Varför vill man lova Gud något som han redan sagt är fel från början?

Jag har inget emot homosexuell, jag har själv två välidigt bra vänner som är homosexuella.
Jag tycker om dem lika mycket som mina hetrosexuella vänner, men jag tror på Gud.
Jag tror att Gud skapade oss att leva tillsammans med motsatt kön.
Bibeln är helig för mig och jag tror verkligen att det är Guds ord och Gud har inte fel.
Därför kan jag inte säga att det är okej.
Det har verkligen inget med personen eller personerna att göra.
Utan att jag måste lite på att Gud vet bäst, och han har sagt så tydligt att äktenskapet skall vara mellan man och kvinna.

Så nu röstar vi på FRIMODIG KYRKA den 20 september.

Detta är lite av vad FRIMODIG KYRKA står för.


"FRIMODIG KYRKA önskar att Svenska kyrkan åter skall bli frimodig med en ökad kärlek till Bibeln. Detta visar sig i omsorg om och öppenhet mot alla människor, ansvarstagande för skapelsen och iver att föra allt fler till en levande relation med Jesus Kristus."


"FRIMODIG KYRKA vill att Svenska kyrkan frimodigt skall dela med sig av evangeliet och inte skämmas för den kristna tron."


"Jesus är själv mycket tydlig med att äktenskapet är till för man och kvinna. FRIMODIG KYRKA anser därför att Svenska kyrkan inte kan viga samkönade par ifall vi får en könsneutral äktenskapslagstiftning i Sverige. Om riksdagen inför en könsneutral äktenskapslagstiftning bör Svenska kyrkan lämna ifrån sig vigselrätten. FRIMODIG KYRKA anser inte heller att kyrkomötet 2005 hade mandat utifrån kyrkans lära att införa den vigselliknande välsignelseordningen för samkönade par. Detta beslut bör därför omprövas. FRIMODIG KYRKA tar avstånd ifrån alla former av hat och förakt utifrån sexualitet och vill att Svenska kyrkan frimodigt skall välkomna människor in i kyrkans liv och själavård, oavsett sexuell läggning."


Kom igen om kyrkan över huvudtaget skall vara trovädrig och inte riskera att splittras så måste vi rösta rätt denna gången.

Jag har bara en röst och den kommer inte gå till någon annan än FRIMODIG kyrka

http://www.frimodigkyrka.se/content/view/26/45/ - kolla mer info om frimodig kyrka
det är också här ifrån jag hämtat denna
"texten".



Kom igen sverige och alla kristna i Sverige.
Vi behöver ha Jesus mer i fokus.

bild: google.

Later

Kommentarer
Postat av: Betty

AMEN!!

2009-09-11 @ 08:34:49
URL: http://bettysven.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Amen!!!!

2009-09-11 @ 12:30:31
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vilken förebild du är Jasmine! Underbart =)

2009-09-11 @ 21:58:19
URL: http://amandama.blogg.se/
Postat av: ewe

underbart vännen!

du skriver ner mina tankar!

2009-09-14 @ 21:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0