Gud hör bön.

Gud hör bön och det är verkligen sant.
Idag när jag gick till skolan som vi är på varje tisdag och torsdag så bad jag Gud om att det skulle bli en händelserik dag och att jag och Markus inte bara skulle få sitta stilla en hel dag.
Jag bad också att vi skulle få berätta Om Jesus.
När vi kommer till skolan så sätter sig rekton brevid oss och berättar att det är kort med lärare i D-laget och frågar om vi kan hjälpa till och se till så eleverna sköter sig på lektionerna.
Vilket vi gärna gjorde, så vi har vart vikare i hela dagen.
Sen har vi fått bra kontakt med många fler elver genom detta och har även fått frågor om oss och vår utbildning så då fick vi berättat lite om Gud också.

Kristna skolgruppen gick bra också, gillar när jag blir överraskad av dem som är där.
Vilka toppen människor alltså.
Jag känner verkligen hur mycket kärlek som helst för "mina" ungdomar.
Vikbolandet är verkligen helt rätt!
Åter igen, ett BÖNEsvar.

Slutsats: Gud hör bön!

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0