Jag blir knäpp

Jag har tänkt på en sak, jag känner ganksa många som ladder ner filmer, musik osv.
Vissa "säkrare" än andra.
Och jag personligen tycker detta är riktigt fel, jag ser det som att stjäla från andra och dessutom är det förbjudet att ladda ner.
Men trotts att jag är emot detta och vet vilka som laddar ner, så gör jag inget åt det.
Visst jag kan inte tvinga dem att sluta ladda ner men jag hade inte accepterat att denna vän skulle stjäla en godispåse i affären. Men vad är det som gör att jag "accepterar" (i den bemärkelsen att jag varken säger eller gör något för att den skall sluta) att den ladda ner?

Jag har även några kristna vänner som laddar ner och tar emot saker som andra laddat ner.
Det känns nästan ännu mer fel här bryter de inte bara mot lagen utan även mot det Gud har sagt är rätt och fel.
Plus att vi skall vara förebilder i denna fallna världen, men hur trovärdig är den personen om den gör precis tvärtemot vad Gud säger?
Det gäller ju självklart inte bara nerladding utan andra saker med, som ex köpa vuxenbiljett på bussen det året man blir vuxen. Små saker som ändå betyder mer än man tror. Saker som gör det man säger och förespråkar blir trovärdigt.

Jag vill vara en bra kristen förebild, men ärligt är jag verkligen det om jag "accepterar" att mina vänner laddar ner. Det är ju precis som att jag tycker det är okej.
JAG BLIR KNÄPP! bara för det skall jag nog sova en stund.

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0