gris sprutan

Idag i Norrköpings Tidning så var det en insändare (som svar till en annan insändare) om vaccinet mot svininfluensan.
Och i den insändaren fick jag veta att jag var egotrippad och självisk pga att jag inte vill ta sprutan.
Är det verkligen rätt att säga så om folk som inte vill ta sprutan?
Jag är sjukt spruträdd och mår seriöst dåligt av att ta sprutor och då är jag egotrippad och självisk, eller va menar dem?
Men är det inte själviskt att jag skall bli tvigad att ta sprutan pga att jag inte skall smitta andra?
Sen när försvann den fria viljan i detta land?
Det är ju såhär att vi skall ta sprutan för att inte smitta dem som är överkänsliga för att dem själva inte kan ta sprutan.
I detta land har vi väl aldrig resonerat så? Så hur tror de att dem kommer få dem som inte vill ta sprutan att ta sprutan på detta argumentet?
Visst det är bra, men ända anledningen till att sjukvården vill att vi skall ta sprutan är för att dem räknat ut att det kommer kosta för mycket ekonomiskt att ta hand om dem som blir sjuka.
Så den främsta anledningen är alltså inte att vi skall vara frisk utan att vi inte skall kosta pengar för samhället. Alltid skall det handla om pengar. Är inte människan viktigare än pengar?
Men jag tror ändå inte jag kommer att ta sprutan både pga av spruträdslan och sen pga att jag inte tycker det är nödvändigt ÄN. Så jag får väl helt enkelt fortsätta vara egotrippad och självisk.


enligt en insändare i norrköpings tidning, egotrippade och själviska Jasmine.

Later

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tjenare!

jag har inte heller tänkt ta sprutan! :P Ska vi bilda en klubb? :P hehe

2009-11-05 @ 19:39:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Craxyknas

Du är ovanligt söt, snäll och varmhjärtad för att vara egoistisk och självisk, tycker jag :)



Jag tänker inte heller ta sprutan.



Dessutom hörde jag så sent som idag att det är en massa skumma ingredienser i det där vaccinet. Som jag inte vill utsätta min kropp för. Jag litar inte riktigt på samhället i det här fallet. Hujedamig.

2009-11-06 @ 00:08:15
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0