Dagens Bibelläsning gav mig detta.

Idag i domarboken läste jag detta:

Dom 10:15
Israliterna sade till Herren: "Vi har syndat. Gör vad du vill med oss, bara du räddar oss den här gången"
Det gjorde sig av med de främande gudarna de hade hos sig och dyrkade Herren i stället.
Då stod han inte längre ut med att se dem lida.

Jag kännde bara fy vilke go vers. Vem kan inte känna igen sig?
Kanske vi inte har avgudardyrka men vi alla har något som ibland är viktigare än Herren själv.
Jag kan säga tex att jag väldigt ofta hellre sitter vid dator och facebook än läser mina ynka fyra kapitel i Bibeln som jag skall läsa varje dag. Ärligt talat, fyra kapitel är inte mycket men ända känns det oerhört tungt och jobbigt väldigt ofta. Men jag vill inte att datorn skall var viktigare än Gud så kanske att jag borde göra som dem att göra sig av med allt som tar ens tid till och med Gud. Självklart kommer jag inte slänga min dator, men kanske att bara bestämmer vilka tider jag får sitta vid den.
Sen är det ju hur gött som helst att läsa: Då stod han inte lägre ut med att se dem lida.
Gud hjälper oss med att göra oss av med våra saker som bli viktigare än han. Och han förlåter oss för att vi har saker som blir viktigare än honom. Men när vi väljer honom då står han inte länger ut med att se oss lida. Snacka vilken KÄRLEKSFULL och god Gud vi har, och det är ju så självklart att han skall viktigare än ALLT annat, men det skall inte bara vara en självklarhet utan även en verklighet och jag skall be Gud hjälpa mig så att detta blir en verklighet, gör det du med.

I Ps 63:4-5 står det såhär:
Din nåd är mer värd än livet.
Min tunga skall prisa dig.
Jag vill lova dig så länge jag lever
och åkalla dig med lyfta händer.

Detta kännde jag verkligen som en uppmuntran till det jag läste innan.
Klart jag vill åkalla min Gud med lyfta händer men då måste jag släppa mina händer från datorn.
Och genom min bibelläsning kan åkalla min Gud med lyfta händer, för i Bibeln hittar jag saker som passar så sjukt bra in på mitt liv. aningen där Gud har vart och förändrat eller där Gud vill förändra eller helt enkelt bara tilltal från Gud, och det kan jag alltid tacka och åkalla min Gud för.

Så slutsattens av dagens läsning: Bra läsning, tilltal från Gud och jag vill Åkalla min Gud med lyfta händer så nu hedan efter skall jag sätta upp tider där jag skall sitta vid datorn. För att GUD skall få bli viktigare än datorn. Och när jag väljer Gud står han inte ut med att se mig lida.

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0