Jakobs Brev

Jak 1:13-15
Salig är den som håller ut då han prövas; när han har bestått provet skall han få det eviga livets segerkrans, som Gud har lovat dem som älskar honom. Ingen som blir prövad skall säga att det är Gud som frestar honom. Gud kan inte fresta det onda, och själv frestar han ingen. Blir någon frestad, är det alltid av sitt eget begär som han lockas och snärjs.

Tack Gud för att du alltid påminner mig om det jag verkligen behöver höra. Underbart att veta att du är där.

Yes och även tack för att jag idag märker dessa påminelser, galet va året i skåne gjorde mig gott!

(Markus, detta gillade jag galet mycket för dagens kapitel, skriver det här om du läser detta innan vi snackad vid, höhö? och även vers 22 Bli ordets görare, inte bara dess hörare, annars tar ni miste.)

Jakobs Brev är ett bra brev, han var en klok man och gillar hans brev!

Sitter här och kollar igenom kapitlet igen, ojoj va bra det är. Detta gillade jag med..
vers 17. Allt det goda vi får, varje fullkomlig gåva, kommer från ovan, från himlaljusens fader, hos vilken ingen förändring sker och ingen växling mellan ljus och mörker.

Kan inte säga annat än detta var gaaalet BRA!

Kommentarer
Postat av: Ewe

Redigt bra saker syster i ytterby. och det lyser från den härliga 2000. mums!

2009-07-07 @ 19:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0