Nemo

Ja ni kan nu mer kalla mig Nemo. För det gör nämligen Simpa.
Han är snart 4 år och kan inte säga Jasmine. Det är grannens brorson som hälsar på ungefär varje dag.
Han är galet söt och ÄLSKAR att gå på snigeljakt.
Men så här lydde samtalet när jag fick namnet Nemo.

Simpa: Va heter du?
Jag: Jasmine heter jag.
Mia: Kan du säga Jasmine.
Simpa skakar på huvudet.
Efter en stund säger han som om det vorde det mest självklara i världen.
- Kanske jag kallar dig för Simon... Eller Nemo.

Alla fick vi oss ett gott skratt i alla fall. Detta namn fick jag för två veckor sen eller nått sånt.
Igår frågade han Mia om hon hade haft Tord, hennes sambo i magen.
Haha och igår frågade han också vart jag bodde, fast han har vart inne hos oss flera gånger.
Ja, Simpa är för söt!


Nemo

Bild från google.

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0