Visa lite respekt!

Hej igen. det var ett evigt tjat på mig idag, haha.
Men nu är jag bara tvugen att skriva lite tankar igen...

Jag var inte på Facebook, detta facebook alltså. Där kan man få reda på mer än man egentligen vill.
Men det är ett bra tidsfördirv.

Men det jag egentligen skulle säga var, att jag läste en konversation mellan några personer, de hade kommenterat ett foto där två tjejer sitter med knäppta händer vid matbordet.
Så var det en av tjejerna som frågade den andra om dem bad, och sen var den igång.
Visserligen bad dem inte, men varför skall man skämta om en sådan sak?
Sedan var det en annan tjej som skrev att klart dem bad innan maten för dem har ju inte sex före äktenskap heller så dem måste hålla sig till reglerna.
Ärligt talat.
Att kristna inte har sex före äktenskap är att man helt enkelt tycker att det tillhör äktenskapet och då faller det sig ganska natruligt att inte ha sex före äktenskapet, och sen har Gud sagt att det tillhör äktenskapet och gå faller det sig ännu mer naturligt att göra som han säger, för Gud vet ju ändå bäst!
Jag vill inte kalla det regel, men det kan man säkert göra. Utan snarare att Gud vill skydda oss från att skada och såra både oss själva och den andre. Min åsikt iallafall.

Men det jag egentligen skulle säga är att jag är så sjukt trött på att folk tror sig att det är helt OKEJ att skämta om dess grejer, eller att det är okej att göra sig lustig över Gud.
Men mest trött blir jag nästan på mig själv som inte säger ifrån när jag hör det.
Jag har funderat ett tag på också, varför det är helt okej att driva med de kristnas Gud och deras tro, men dem som gör det skulle aldrig göra så mot en muslim.
Nej där har alla respekt för deras Gud och där skall man inte göra sig rolig över något.
Nej där är det ingen som skämtar om att dem ber 5 gånger om dagen eller att dem skall resa till mecka minst en gång under sitt liv osv.
Men vart är den respekten för de kristnas Gud, vem eller vad ger dem rätt att göra sig rolig över vår Gud?
Seriöst jag är riktigt trött och irriterad på denna respöktlöshet!

Är jag den ända som känner såhär?

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0