Ord 20:21

I Ord 20:21 står det såhär:
"Plötslig vunnen rikedom ger i längden ingen lycka"

Det första som slog mig när jag läste detta är hur sant detta verkligen är.
Det är bara att kolla på denna värld så finns det nog ingen som kan förneka detta.

Exempelvis
De kändisar som mår så dåligt över att dem är så otroligt ofentliga personer och inte har något privat liv över huvudtaget så deras lösning på denna situation är att ex ta droger.
Det som från början var roligt att ha massa pengar och vara så känd att alla i hela världen vet vilka dem är. Det gav dem lycka till och börja med, men tillslut så finns lyckan trotts allt inte i pengar eller i något kändisskap.
Kanske är det också därför så många söker sig till olika säkter osv, för att finna sin lycka där.

Egentligen räcker det ialla fall för mig att kolla på en av mina närmaste.
Där det viktigaste för honom är pengar, popularitet, att allt skall se så bra och rikt ut som möjligt.
Han har allt det, men lycklig det är han knappas.

Men den ända sanna lyckan, den kan vi inte få någon annanstans än i Gud.
Först när vi har Han det är då man verkligen se värdet i saker och ting.
Pengar är kanske kul till och börja med, men inga pengar eller saker i världen kan ge mig den bekräftelsen eller lyckan som Gud kan.
Pengar är världsliga ting men det är inte Gud. Han är SÅ mycket mer, Han är ju den som skapat allt det världsliga.

Slutsatts: ett ordspråk som stämmer mer än väl!

Källa: Bibeln (för den som inte visste det)

Later

Kommentarer
Postat av: Cecilia

GOD JUL JASMINI!

2009-12-24 @ 10:34:04
URL: http://cecilyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0