Hemma

Nu är jag hemma i Ytterby det är bra men jag saknar vikbolandet. (Mest Affe)
Igår hade jag det jobbigt med mina tunga väskor så igår fick jag uppleva vilka snälla människor det finns i denna värld.
Det var en kvinna som hjälpte mig med min väska på tåget, sen en man som hjälpte mig med att lägga upp den på hyllan.
Sen när jag kom till göteborg och skulle gå på min buss hem så var det en kille som hjälpte mig, men han var mest läskig.
vårt samtal.

Han: skall jag hjälpa dig med väskan.
Jag: Ja tack om du vill. 
Han hjälper mig.
Sen på bussen.
Han: Robert.
Jag: Jasmine.
Han: Vart skall du då?
Jag: Hem till ytterby.
Han: F.......N, jag har gått på fel grön. Jag skall ju till mölnlycke.
Jag: Okej, jobbigt.
Han: Ja...
Tyst...
Han: Nu är jag jätte pesimistisk, men dig kommer jag ju aldrig få träffa igen.
Jag: (livrädd, haha) Ne men man vet aldrig kanske vi springer på varandra igen.(bara för att inte låta otrevlig)
Han: Har du msn?
Jag: (trodde jag skulle dö av skratt) Ja, men den använder jag aldrig.
Han: Okej det var synd.
Nu skulle han gå av.
Jag: Hejdå, tack för hjälpen.
AFFE var är du när man behöver dig? haha

När jag kom hem så var det bara att göra sig fin och sedan traska till 50 års kalas, det var trevligt.
Men även tragiskt.
Där var det en man som frågade mig om jag var gift.
Jag svarade nej.
Han frågade vad jag hade för relation till födelsedags barnet, vilket är att Toddan är min granne.
Sen förklarade han denna man för mig att jag kan vara bland det vackraste han sätt.
Då ville jag åka tillbaka till Vikbolandet för där blev det för mycket.
För han var 50 år, äckligt.

Vill bara säga tillsist.
GRATTIS AMANDA, hoppas du får en välsignad födelsedag!


Later.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, oj vad knasiga människor det finns! Hoppas det inte blir lika läskigt när du ska resa hit!

Och tack! :P

2009-12-21 @ 17:41:21
URL: http://amandama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0